Hajlamosak vagyunk az ételek fotózását és a képek buzgó megosztását kissé gunyorosan szemlélni, pedig az ételfotózás műfaja önmagában nem ördögtől való – miért is lenne az? A nagy presztízsű Culinary Institute of America nemsokára a tanrendjébe is felveszi, az ételstylinggal együtt.

Hét évvel az Instagram indulása után, ma már havonta 800 millió egyedi felhasználóval dicsekedhet a fotós platform, az “instázás” pedig önálló fogalommá nőtte ki magát. Persze mint mindent, ezt is lehet túlzásba vinni, és az is tény, hogy tömegek használják pusztán magamutogatásra. De egy másik irányból megközelítve a dolgot: valódi értékek és teljesítmények megmutatására éppúgy alkalmas felület.

Közelebb hozza a világot, és megtermékenyítően hat az alkotói folyamatokra egymás munkáinak követése.

Az idők szavára reagál a Culinary Institute of America is, a világ egyik legrangosabb gasztronómiai iskolája is, ahol egy elsajátítható készségnek tekintik a szép ételfotók készítését – akár mobiltelefonnal is, nem elfeledkezve arról a tényről, hogy komoly marketingeszközt jelentenek a jövő séfjei és étteremtulajdonosai kezében.

A New York-i bázisú intézmény falai között tanult többek között a chicagói Alineát vezető Grant Achatz, valamint Anthony Bourdain szakács és tévés személyiség is. A jövő tavasztól szabadon választható két új kurzus témája az ételfotózás, illetve az ételstyling lesz.

A témára nyitott leendő séfek a kulináris ismeretek mellett azt is elsajátíthatják, hogyan lehet igényes ételfotókat készíteni és utómunkázni,

mitől lesz egy ételkompozíció harmonikus, egy étel pedig vizuálisan megragadó. Más szóval: hogyan lehet az ízekkel és színekkel képen is kommunikálni?

A program másik célja, hogy a jövő séfei számára a szóba jöhető karrierlehetőségek számát is növelje. A séfiskola elvégzése után ugyanis egyre többen kezdenek gasztronómiai karrierbe egy étterem konyháján kívül, például az oktatásban vagy a médiában.

Forrás.