Közhely, de igaz: a belgák egyik legjellegzetesebb, legkedveltebb étele a sült krumpli. Tegnap óta ez a kép futótűzként terjed a Twitteren, tiltakozásul a terrorizmus és a 31 áldozatot követelő brüsszeli robbantások ellen.

A fotó egy Burger King­-plakát része volt, amit 2008-­ban készített egy új­-zélandi, Auckland melletti gyorsétterem megnyitásának alkalmából a Young & Rubicam. Eredetileg azt javasolta az arra járóknak, hogy térjenek be a Burger Kingbe, az utolsó gyorsétterembe, mielőtt ráhajtanak az autópályára. Az autósokat köztudottan bosszantotta a 2 dolláros útdíj. A Burger King pont 2 dollár kedvezményt kínált kampányában minden 10 dolláros fogyasztás után, így egy bőséges menüvel meg lehetett spórolni ezt az összeget. Mi több, arra kapacitálta a derék sofőröket, hogy a polgári ellenállás jeleként mutassanak be a sült krumplis reklámmal az útdíjszedőknek.

burgerking_sültkrumpli

A belgák rátaláltak a régi fotóra, ami felrobbantotta az internetet. Bízunk benne, hogy fogunk még mi is jókedvűen és önfeledten sült krumplit enni a Grand­Place közepén.