Jól tudjuk, hogy koffeint nem csak a kávé tartalmaz. És azt tudjuk, hogy mennyit iszunk meg egy presszókávéval, kakaóval vagy energiaitallal? Lássuk!

Koffeint természetes formában tartalmaz a kávén kívül a tea, a kakaó, a kóladió és a guarana is. Következzen a rangsor – a legkisebb koffeintartalmú italokkal kezdve.

  1. A koffeinmentes kávéban is kimutattak koffeint, csekély mértékben ugyan, de egy csésze 1-4 mg-ot tartalmaz.
  2. Egy csésze (1,5 dl) kakaóból 2-6 mg koffein kimutatható, ez szintén igen kis mennyiség.
  3. A zöldtea – amely igenis tartalmaz koffeint – 5-40 mg-ot tartalmaz csészénként, fajtától és áztatási időtől függően. A Gun Powder vagy a japán matcha például az erősebbek közül valók.
  4. Nem gondolná az ember, hogy ebben a felsorolásban szerepet kapnak a fájdalomcsillapítók. Egy itthon is kapható, forró italként fogyasztott gyógyszert például véve: a Coldrex koffeintartalma adagonként 25 mg. A koffein kapcsán egy érdekesség, hogy felerősíti a fájdalomcsillapító hatást.
  5. Egy csészényi, három percen át áztatott, átlagos minőségű feketeteába legkevesebb 20, legfeljebb 90 mg koffein ázik ki.
  6. A jó öreg Coca Cola 3,3 dl-es kiadása kb. 30 mg koffeint tartalmaz. Bizony, elsősorban nem a koffein-, hanem a cukordózis miatt élénkít.
  7. A jó minőségű étcsokoládék 100 grammja 70-100 mg koffeint tartalmaz, a felhasznált kakaó mennyiségétől függően. (A tejcsokoládék csak 20-30 mg-ot.)
  8. Egy csésze bő lére eresztett amerikai hosszú kávéban 40-80 mg koffein található.
  9. Az energiaitalok piaca sokszínű, vegyük tehát a klasszikust: egy doboz (250 ml-es) Red Bull 80 mg koffeint tartalmaz.
  10. Egy csésze filteres kávéfőzővel készült kávéval ugyancsak 80 mg koffeint iszunk meg.
  11. Egy adag instant kávé koffeintartalma típustól függően 60 és 100 mg között alakul.
  12. A legeltérőbb számokat a klasszikus espresso mutatja: kávéfajtától és készítési módtól függően 50-től akár 180 mg-ig is terjedhet a koffeintartalma.