Van olyan, hogy egy ötlet zseniálisnak, jól eladhatónak tűnik kívülről, ám belülről megélni már korántsem az. Van olyan, hogy az előzetes hype miatt óriási a várakozás, aztán a kritika meglepő módon nem a fogyasztók felől érkezik, hanem a dolgozók oldaláról. Az egyik legnagyobb amerikai kávézólánc baristái sem mosolyogtak, amikor szezonális ajánlatban szerepelt náluk az unikornis frappuccino.

Ugyan csak “limited edition” volt, de ez az időszak is elegendő volt ahhoz, hogy a pultban dolgozó kávés szakemberek keresetlen őszinteséggel mondják el a véleményüket a rózsaszín habos „csodáról”. Az unikornis frappuccino – amúgy egy koffeinmentes italról van szó – alapja mangószirup volt, középen kék szörp, majd vaníliás tejszínhab következett, végül rózsaszín és világoskék szórás. A kávéhoz nem sok köze volt tehát. Az egész mellett valószínűleg szó nélkül elmennénk, hiszen a rózsaszín borzalomnak vége, és Magyarországot amúgy is elkerülte, de a történet kisebbfajta vihart kavart, az eater.com is foglalkozott vele, és Jimmy Kimmel sem állhatta meg szó nélkül…

De jöjjenek előbb a  beszólások a baristáktól, mert már önmagában is az érdekes helyzet, hogy egy dolgozó a saját cégét kritizálja egy termék miatt különböző socal media felületeken….

Az egyik barista, Braden Burson Twitterén már-már könyörögve, ugyanakkor nagyon viccesen fogalmazta meg, miért is tiltaná be szíve szerint a slágerterméket: „Ennyi frappuccinót egész életemben nem készítettem. Mindenem ragad, unikornis trutyi van az orromon, a hajamon, a fülemen… mindenhol. Ha kicsit is tisztelsz bennünket, baristákat, könyörgök ne vegyél unikornis frappuccinot!”

Kollégái is csatlakoztak a vélemény-nyilvánításhoz, ilyen módokon:

„Fogalmatok sincs, milyen érzés. A kezem rózsaszín, mintha unikornisok vérében tapicskoltam volna. Biztos vagyok benne, hogy legalább 75 Instagram képen szerepelek a háttérben, jól kivehető rózsaszínű és kék szmötyivel a fejemen.”

“Ha minden, általam csak a mai napon elkészített unikornis frappuccinóért egy dollárt kapnék, szerintem a pénzből vehetnék egy egyszarvút magamnak.”

Az egyik legszellemesebb tweet pedig kétségkívül a fotóval illusztrált „hadiállapot” volt, ezzel a szöveggel:

„When you come out of #unicornfrappuccino day looking like #Barista braveheart.” (Kory K@kubii14)

“Amikor az unicornis frappuccino nap után úgy nézel ki, mint a “Rettenthetetlen” barista  – utalva ezzel a Mel Gibson által megformált skót szabadságharcos, William Wallace kék arcfestésére.

A helyzet abszurditása nem szorul magyarázatra, de persze az is lehet, hogy ez is része volt a média hack-nek, így aztán elmondható, hogy a hype elő- és utóélete is igen jól sikerült…