Hirdetés
Hirdetés

Így is fotózhatunk ételeket! – egy fényképező séf kedvenc képei

SZERZŐ: DiningGuide
2016. április 14.
Fekete Antonio tegnap annyi szépet és jót mondott az ételfotózásról, hogy arra kértük, ne csak rébuszokban beszéljen, hanem fordítsa le ezt a képek nyelvére. Vegye elő a fényképalbumait, mutassa meg kedvenc fotóit, mesélje el, miért ezekre bökött, mit kell szerinte rajtuk figyelnünk és ugyan vonakodott, hogy sajátjait is előkapja - mondván, hogy ő csak tanulja ezt, nehogy már úgy tűnjön, ő mondja meg a tutit -, de mi követeltük.
Hirdetés

Még a lídbe betesszük Antonio művészeti kiadványok bevezetőit megszégyenítő gondolatát: „véleményem szerint azok az ételfotók lesznek a legszebbek, ahol a séf és fotós tisztelik egymás tudását, szimbiózisban tudnak dolgozni a fotózás alkalmával. Tudom, ez furán hangzik, de így van, kettejük kapcsolatán múlik a sikeres ételfotózás. Én a megrendelővel kialakítandó egyensúlyra törekszem.
1. Claire Damon / Des Gateaux Et Du Pain, Párizs, fotó: Laurent Fau fényképész
Jeles példája a futurisztikus, hatásvadász megjelenésnek, rögtön felhívja magára a figyelmet. A tökéletes és a deformitás igényes összjátéka, mely végül egy egységet képez. Az ehhez hasonló sötét szín nem megszokott a cukrászat világában, de a világos dekor elemekkel eléri a kívánt egyensúlyt.
2. Atsushi Tanaka, Párizs, fotó: Nicolas Buisson
Atsushi és Nicolas együttese példaértékű. Adott egy japán séf, aki nem mindennapi precizitással, látványvilággal alkotja ételeit, és fotósa a lehető leghatásosabban dokumentálja azokat. Az emblematikus málnás ételének színösszetétele, a mélytányér öblössége, eleganciája, a háttér érdessége, rusztikussága kiemeli a „finom” megjelenést biztosító ételt.
3. Christian F. Puglisi, Relae, Koppenhága, fotó: Per-Anders Jörgensen
Az egyik kedvenc fotósom. Többszörösen díjazott, művész…minden értelemben. Az északi konyhát képviselő koppenhágai séf Christian F. Puglisi szakácskönyvét sokszor lapozgatom, átjárja a letisztultság, áramvonalasság, természetesség. A fotós képes erőteljes hangulatot előidézni pusztán egy ételfotóval, az alapanyagok nyersessége, azok textúrái, árnyalatai magával ragadóak. Etalon.
4. Meinhart Patissier, Zürich, fotó: Designfood Antonio Photography
Magyar cukrász Svájcban, aki óriási meglepetést okozott, amikor elkezdtünk együtt dolgozni. Mérhetetlen akarattal, precizitással, meghökkentő, egyben szerethető ízpárosítással jellemezhető a munkája. Adott volt a lehetőség, hogy egy különleges hangulatot tervezzünk alkotásaihoz, így figyelembe vettem a körülményeket, a formákat és azok színvilágát. A több vakus rendszerrel, pontszerűen sejtelmes árnyékvilágot hoztam létre, mely kihangsúlyozza a vonalakat és a textúrákat egyaránt.
5. Salon Team, Nagy Anna Pastry Chef, Salon Étterem, fotó: Designfood Antonio Photography 
A Salon egyik közkedvelt, könnyed joghurtos tányérdesszertje. Nagy Anna futurisztikus, de elegáns alkotása az én értelmezésem szerint fényképezve. Viszonylag sok, de irányított lágy fények, sok azonos színárnyalattal, melyeket megtör a sárga ananászkocka transzparenciája, tejropogósok élessége, a két mousse kontúrja. Hangulatos desszert, kiváló ízlésre vall, őröm volt fényképezni.
6. Salon Team, Kiss Krisztián, Salon Étterem, fotó: Designfood Antonio Photography 
A legutóbbi Budai Gourmet-ra készített „Halkonzerv”. Szerettem volna hozzáillő környezetet-hangulatot tervezni, így használtam fel az alga friss és porított változatát. Számomra a kép látványa, és annak hangulata frissességet, a színek párosítása kellemes érzést sugároz.
7. Salon Team, Salon Étterem, fotó: Designfood Antonio Photography 
Hideg libamáj zsírjában. Talán egy ehhez hasonló étel mutatja be egy étterem gondolatiságát, hogyan értelmezi egy jól bevált, klasszikus étel kortárs változatát. Letisztult formák, pontos koreográfia alapján tálalt előétel. A látványt elősegíti az éles késsel, precízen vágott alkotóelemek. Fontos kritérium fotózáskor, hogy a tálalás legyen pontos, a Photoshop nem mindent tud korrigálni.
8. Sárközi Ákos, Borkonyha, fotó: Designfood Antonio Photography 
Ákos tetovált karját szerettem volna bemutatni, így adódott egy ötlet. Meggyújtottunk egy kevés füstölésre alkalmas faforgácsot, és fölé tartott egy félig hőkezelt halfilét. Természetesen nem füstölődött fel a hal, de egy vicces, hangulatos képet sikerült készítenünk a tetovált karjáról. Egy vicces kép, melyben van egy kis dinamika, történés. Ákos egyik kedvenc fotója, ha jól tudom. 🙂

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram