Az éttermi világ egyik – ha nem “a” – legfontosabb kiadványát megjelentető Michelin cég bejelentette, hogy 40%-os részesedést szerzett a szintén francia Le Fooding nevű alternatív éttermi kalauzban. A Michelin Guide ezáltal egy szélesebb kört igyekszik megszólítani, és feltehetőleg a fiatalabb korosztály felé akar nyitni.

A Le Fooding a magas presztízsű Michelin és “vetélytársa”, a The World’s 50 Best Restaurants alternatívájaként indult 2000-ben. (Meg kell jegyezni, hogy teljesen más rendszerben értékel a két szervezet, a Michelin hivatalos ellenőrökkel teszteli az éttermeket, míg az utóbbi lista szavazással születik meg.)

A nyomtatott és online verzióban is elérhető Le Fooding kalauz indulásakor a fine dining alatti árkategóriában ajánlott éttermeket. Manapság arról híres, hogy remek érzékkel tapint rá a küszöbön álló gasztronómiai trendekre, valamint kiemelt figyelmet szentel a feltörekvő párizsi séfeknek.

Le Fooding

A Le Fooding alapítói – Alexandre Cammas és Marine Bidaud – továbbra is a cég fő részvényesei maradnak. Cammas egy sajtóközleményben úgy nyilatkozott, hogy

a Michelin a más francia városokban, valamint a külföldön való terjeszkedésben lesz a fiatalabb éttermi kalauz segítségére. A Michelin ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Le Foodinggal létrejött kapcsolat semmiféle hatással nem lesz a Michelin-csillagokra.

Nem ez az első eset, hogy a Michelin más cégekben szerzett részesedés útján terjeszkedik. Júliusban 40%-os részesedést szerzett Robert Parker Wine Advocate nevű borkalauzában, tavaly pedig felvásárolta a brit éttermi asztalfoglaló weboldalt, a Bookatable-t (amely azóta Bookatable by Michelinként működik), és időközben Európa vezető asztalfoglaló online szolgáltatásává vált.

Forrás.