Hirdetés
Hirdetés

Habzó cukiság: Hello Kitty borok

2017. március 21.
Különös koncepció egy mesefigurához alkoholt társítani, na de nem a Hello Kitty esetében: világszerte felnőtt emberek milliói rajonganak az ikonikus fehér macskáért. Nemrégiben szaladt végig külföldi gasztrooldalakon a Hello Kitty borok híre, pedig nem számítanak újdonságnak a piacon:már 2007 óta forgalomban vannak. A hír apropójául az szolgált, hogy egy kaliforniai étterem tavaly ősszel egy hónapon […]
Hirdetés

Különös koncepció egy mesefigurához alkoholt társítani, na de nem a Hello Kitty esetében: világszerte felnőtt emberek milliói rajonganak az ikonikus fehér macskáért.
Nemrégiben szaladt végig külföldi gasztrooldalakon a Hello Kitty borok híre, pedig nem számítanak újdonságnak a piacon:már 2007 óta forgalomban vannak. A hír apropójául az szolgált, hogy egy kaliforniai étterem tavaly ősszel egy hónapon át egész vacsoramenüt épített a Hello Kitty borokra. Az Antonello egy korrekt olasz konyhát vivő, 1979 óta működő családi vendéglő – tehát ne egy Walt Disney pop-up étteremhez hasonlót képzeljünk el –, ezért is volt különös, hogy pink színű pastával, Hello Kitty-formájú csokis süteménnyel és hasonlókkal várták a vendégeket. Mint kiderült, hogy a Hello Kitty borok sem éppen felmárkázott pacsulik: egy lombardiai borászat, a Torti Winery palackozza a macskás borokat.Több újságíró feltette a kérdést, hogy vajon mennyire jó ötlet alkoholt népszerűsíteni a gyerekek kedvencével? Jó kérdés, a Hello Kitty több, mint 40 éves története némiképp megmagyarázza.
Hello Kitty figuráját a japán Sanrio vállalatnak köszönheti a világ, 1974-ben mutatták be a japán közönségnek a masnit viselő, száj nélküli fehér macskát. Akkor valószínűleg álmodni sem mertek ekkora világsikerről: a mesefigura szép lassan önálló életre kelt, csakhamar kinőtte a kiskorúak kedvence státuszt. A '90-es és 2000-es években a világ nyugati felén is tombolt a Hello Kitty őrület, többek között olyan világsztárok népszerűsítették, mint Cameron Diaz, Mariah Carey vagy Ricky Martin.

Mára hihetetlen számú, mintegy 22 ezer különböző termék viseli magán a Hello Kitty védjegyet. Hogy mennyire nem csak a gyerekek jelentik a célcsoportot, bizonyítja az a sok ezer forgalomban lévőhasználati tárgy, amelytől igazán nem várná el az ember a Hello Kitty-identitást. Vehetünk Hello Kitty-s mikrohullámú sütőt, egy világhírű sportszermárka Hello Kitty-s futócipőt is piacra dobott, és ki gondolná ezt a japánokról, szexuális segédeszközök garmadája is fut a macskás márkával. Ennyit tehát a 18+-os kérdésről. Mára egyébként a Sanrio teljes éves árbevételének felét a Hello Kitty figurának köszönheti (húsz befutott mesefigurája a másikat).
Valószínűleg megvan tehát a piaca a cicás boroknak is, amiket Ázsiában, Európában és Amerikában is forgalmaznak. A borokat személyesen nem volt alkalmunk kóstolni, de egy megbízható minőséget produkáló, olasz családi kézműves borászat készíti őket. Fehér- és rosé habzóborok,fehér- és vörösborok (chardonnay, pinot noir) – rózsaszín-fekete csomagolásban. Érdekes.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram