Az Euromonitor által évente meghirdetett New Concepts in Food Services pályázatán harmadik díjat nyert Burger Kingnek az a fura ötlete, hogy egyesíti a szaunázás élményét az evéssel. Hol máshol is lehetne egy ilyen gondolatot megvalósítani, mint Finnországban, ahol mindenki mindig szaunázik?

Érdekes gondolat szaunában enni – nálunk talán a legtöbb helyen tilos is –, a finnek számára azonban a szaunázás annyira a mindennapjaik része, hogy nem okoz nekik gondot az evéssel párosítani. El is készült az első Szauna-Burger King, ami egy 15 személyes fehér szaunahelyiségből áll, piros és kék padokkal, színben tartott törölközőkkel és egyéb kellékekkel, valamint tartozik még hozzá zuhany és pihenőhelyiség. Jellemzően baráti társaságok bérelhetik ki a helyet: egy háromórás szaunaszeánsz ára felszolgálóval együtt 250 euró.

És ha kicsodálkoztuk magunkat az egészségtudatos életmód egyik fontos összetevőjének, a szaunának és a nagyon nem egészségtudatos életmódhoz tartozó gyorsétteremnek a párosításán, akár még arra is juthatunk, hogy végül az egészségtudatosság nyer, hiszen a sok kalóriának és méregnek legalább egy részét rögtön ki is izzadhatjuk magunkból.