Hirdetés
Hirdetés

Amikor az utazás újra élmény: Dubajba repültünk

SZERZŐ: diningguide
2018. április 25.
A repülés már jó ideje elvesztette a nagy esemény élményét, a repterek túlterheltsége, az utazók nagy száma régen elfelejttette velünk a légi utazás egykor volt eleganciáját. Ezért mindig különös öröm az, ha az ember egy olyan légitársaság business osztályán repülhet, melyet a világ legjobbjai között tartanak számon.
Hirdetés

„Régen – az ifjúság, a férfikor idejében – az utazás izgalmas pillanata a megérkezés volt: közelebb jutni az ismeretlenhez, a meglepőhöz, a kalandhoz, a változathoz. Később az utazás nagy pillanata a take off, az indulás…” (Márai Sándor)
Az utazás élménye manapság már akkor kezdődik el, amikor az adott társaság beszállókártyáját számítógépen vagy applikáción keresztül letöltjük. Mi a dubaji utazásunkhoz az Emirates-t választottuk, így a légitársaság app-jával kezdődött meg "az utazás". A lehetőségek bő tárházát kínálja a telefonos kisokos, az ülőhelyfoglalástól az ételintoleranciák megjelölésén át a business jegyhez választható sofőrszolgálat lefoglalásáig. Ami nagyon fontos, hogy vegyük komolyan a regisztrációkat, a repülésen kívül ugyanis minden szolgáltatás igénylés alapján történik, azaz csak olyan plusz szolgáltatással számolhatunk, amit idejében book-oltunk valamelyik foglalási módon.

Herczeg Zoltán és Schiffer Miklós

Limuzinnal a reptérre

Az utazás napján, miután telefonon is felhívtak egyeztetni, percre pontosan házhoz érkezett a fekete limuzin, és a szombat déli, nem vészes forgalomban igen gyorsan megérkeztünk a reptérre, ahol a business osztály utasainak járó gyors csomagellenőrzés után a „business váró” várja a szerencséseket. Ennek színvonalát körülbelül egy gyengébb budapesti 3 csillagos hotel reggelizőjének szintjén kell elképzelni. Az egyébként modern, világos és tágas budapesti reptér egyszerűen nincs felkészülve a magas színvonalú és minőségi utaskiszolgálásra, hiszen az innen induló és ide érkező járatok jelentős részét a fapadosok teszik ki, amelyek esetében a „földi kényeztetés” egyáltalán nem szerepel a repertoárban.
Rögtön hozzá kell tennem, hogy ez nem egy Emirates lounge, hanem egy közös business class váró, ahol több légitársaság vendégei és bizonyos hitelkártyák birtokosai üthetik el a gép indulásáig az időt. Olcsó berendezés, kicsit sem kedves személyzet, az átlagosnál gyengébb ételek, ellenben nagy mennyiségű és bőséges alkoholkínálat várja itt az utazókat.

Élmény: ON

Budapestről utazva az Emirates feeling tehát akkor kezdődik el, amikor belépünk a Boeing 777-300 széles törzsű repülőgép business osztályára, amely 6 sorban összesen 42 utasnak biztosít helyet, kényelmes távolságban elhelyezett, közepesen széles, ezzel szemben szinte teljesen elfektethető (200 centiméter hosszúságú) fotelekkel. A legtöbb komoly légitársaságnál ma igen kedvelt kagyló formájú konstrukció teszi lehetővé, hogy a székek kényelmi vagy fekvő helyzetbe állításakor a háttámla is süllyedni tudjon, így jöhet létre a mélyebben elhelyezkedő ágy-szerű dőlésszög. Az ételek felszolgálása után kérésre egy pamuttal bevont filc alsóréteg is került az ülésekre, így téve tökéletessé a pihenés perceit. Mivel én zakó nélkül sosem utazom, gyakran okoz gondot, hogy hová tegyem a kedvenc ruhadarabomat utazás közben. Itt a zakót vállfán kis szekrényekbe akasztják, amit én nagyon értékelek.

Az egymás melletti ülések között váll- és fejmagasságban természetesen (lenyitható) intim fal található, ami abban az esetben nagyon praktikus, ha idegen mellett ülünk – sőt, tulajdonképpen nélkülözhetetlen a privát szféra érdekében. A 2-3-2 elhelyezésű üléssor sok társaságnál jellemző a rövidebb távú repüléseknél, de azt ajánlom mindenkinek, hogy érthető okokból igyekezzen ne a 3-as üléssor középső helyét lefoglalni.
Az utazás alatt egy nagy méretű beépített képernyőn – érdekesség, hogy az Emirates használt először a világon ilyen, a székekbe beépített képernyőket – élvezhetjük az ICE (information, communication, entertainment) rendszer segítségével a végeláthatatlan zene- és filmkínálatot, amelyek nagy többsége angolul elérhető, de természetesen a többi világnyelvet is megtaláljuk a kínálatban.

Repülős ételek nem a jól ismert színvonalon

Az étkezés a központi konzolból kihajtható asztalkán történik, ami érthető módon viszonylag szűkös, de a célnak teljesen megfelel. Damasztabroszos terítés, textilszalvéta és fémevőeszközök teszik az élményt kerekké. Az általam előzetesen bejelölt gluténmentes kívánságnak megfelelően csupa zöldet és ízletes húsokat kaptam, de az alap menü sem alap.

A bőséges, friss zöldségekkel teli gluténmentes menü


A társaság egyik újítása, hogy a Budapestről induló járatokon kifejezetten a magyar konyha hagyományos fogásaira épülő menüt dolgoztak ki. Érdekessége, hogy bár hazai segítséggel, de nem egy magyar szakember dolgozta ki az ételeket, így valamelyest "külső szempontot" kaptak a magyar fogások. Ravi Nage regionális cateringmanager vezényelte az új menü bevezetését, amelynek az egyik legjobb pillanata a harcsapaprikás túrós csuszával, és természetesen "a" gulyásleves sem maradhat ki egy magyar menüből.

Saláta és gulyásleves


Mint a légiutaskísérőktől megtudtuk, a magyar ételek erős fűszerezése több nációnak sok egy kicsit, ezért a fűszerekkel visszafogottabban bánnak, mint ahogyan azt a magyar szájíz megkívánná. Illetve a friss zöldekkel teli, bőséges saláta is "nemzetközivé", könnyebben fogyaszthatóvá teszi a menüt. A legextrémebb vállalkozás az ételsorból a lángos volt, amelyet hagyományosan frissen, zsírpapírral átfogva eszünk – a legtöbben ráadásul jó sok fokhagymával. A repülő belterének természetszerűleg szűkösebb mivolta indokolja, hogy kevesebb olajjal és fokhagymával készüljön ez az ikonikus hazai fogás. Bátor és eredeti döntés, hogy ezeket klasszikusokat felvállalta egy légitársaság a menüjében.

A személyzet folyamatosan hűsítőket kínál, francia és olasz, valamint újvilági borokat és az ételek színvonalának megfelelően a sárga címkés Veuve Clicquot is rendre előkerül, de emellett bármilyen röviditalt vagy koktélt is választhatunk a Bloody Marytől a Virgin Maryn át a Henessy XO-ig.
Igaz, a Budapest-Dubaj távolság nem tartozik a nehezen viselhető távok közé, de az ember szívesen áll fel, nyújtja ki a tagjait, erre ideális a hatos és ötös sor között elhelyezett bár, ahol frissítők, chips és friss gyümölcsök kínálkoznak.

Landolás után

A Dubajba érkezéskor nagy távolságot kellett bejárni, hogy elérjük a beutaztató ablakokat, ahol a business utasoknak járó sort választhattuk, így a sorbanállást itt is elkerülhettük.
A helyszínen a naponta beérkező közel 500 járat miatt a sofőrszolgálat nagyüzemben pörög, impozáns látvány, ahogyan a kijáratnál legalább 50 fekete ötös BMW és E-osztályos Mercedes limuzin várja az előre bejelentkezett utasokat.

A dubaji lounge


Visszafelé a korai gépindulás ellenére érdemes időben megérkezni a reptérre, mert az Emirates Business Lounge ellentétben a budapesti vaspados várakozóval egy külön élmény. A privilegizált Emirates kártyával (magas pontszám) és business utasoknak természetesen ingyenes, de 100 amerikai dollárért mások számára is igénybe vehető. A lounge az indulási csarnok első emeletén helyezkedik el több ezer (!) négyzetméteres területen, a hangulata akár egy szállodai lobbyé; több, egymástól különböző stílusú részre osztva. Van itt nyugágyas pihenőrész, éttermi és klasszikus lounge hangulat, amelyet folyamatos meleg konyha lát el. Az átszálló utazók pedig a masszázst és fürdőt is igénybe vehetik.
Az biztos, hogy aki Dubajból utazik a világ bármely részére, és van olyan szerencsés, hogy ebből a váróból indítsa az utazását, olyan tökéletes, kényeztető utazási élményben lesz része, aminél jobb indítást egy utazást sem kaphat.

Cikksorozatunk következő részeiben Dubaj több híres éttermét teszteli a Minden lében két kanál, azaz Schiffer Miklós és Herczeg Zoltán!

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram