Hirdetés
Hirdetés

A jövő útja: hitelkártya garancia az étteremben

SZERZŐ: DiningGuide
2016. augusztus 26.
Kérdés: Miért van az, hogy bizonyos éttermekben foglaláskor meg kell adnunk a bankkártyánk adatait?  Aki válaszol: Kovács Kristóf, a Déryné tulajdonosa
Hirdetés

A 2010-es években a világ legtermészetesebb dolga, hogy a jövőbeli szolgáltatásokat hitelkártyával biztosítják. Ez mára alapvető már akkor is, ha egy párezer forintos mozijegyet szeretnénk előrendelni, de természetes a szobafoglalásoknál is, és elképzelhetetlen lenne repülőjegyet venni úgy, hogy majd a reptéren fizetjük az árát. Ez mindenki számára biztonság: a vásárló 100%-ig biztosra mehet, a kudarcélmény kizárt, miközben a szolgáltató pontosan tud tervezni, nem kell számolnia váratlan veszteségekkel, így árait képes lent tartani, versenyképes maradni. Mindez a vásárló, a vevő, a vendég érdekeit szolgálja, ezért mindenütt elfogadjuk, természetesnek vesszük.
Egy népszerű étterem ebből a szempontból pontosan ugyanúgy működik, mint egy csúcsminőségű szálloda, az operaház, vagy akár egy légitársaság: egy kisebb hadseregnyi kolléga - szakácsok, takarítók, felszolgálók, hostessek, dekorátorok, vezetők - készülnek arra, hogy egy adott este kiszolgáljanak egy két-háromszoros teltházat. A hely készen áll, hogy helyi és időbeli korlátok között tökéleteset nyújtson, a költségek pedig magasak. Ezért a hitelkártya garancia Nyugat-Európában és az USA-ban már évtizedek óta elterjedt a csúcséttermekben, és ugyanolyan biztonsággal működik, mint bármely más szolgáltatónál.
Hazánkban a 20-30% -os “no show” arány komolyan megterheli a bevételt, amelyet csak áremeléssel lehet kompenzálni. Így tulajdonképpen a korrekt módon megérkező vendégek fizetik ki azoknak a számláját is, akik sohasem érkeztek meg és nem is telefonáltak előtte. A hitelkártya garanciával azonban ez az arány 1-2% közé szorítható le és ez az árakon azonnal érezhető, így mindenki boldog.
Hogyan is működik ez a mindennapokban?
Egyelőre rendkívül visszafogottan. Kizrólag 6-8 fő feletti társaságoknál kérünk hitelkártya garanciát és abban az esetben, ha a vendég lemondja a foglalást, a garanciát azonnal törli a rendszerünk. Kizárólag akkor számolunk egy fejenként 10 eurós adminisztrativ költséget, ha a vendég nem mondja le az asztalt és már esélyünk sincs átszervezni az aznapi ültetést. A rendszer hatékonyságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy az elmúlt 12 hónapban, napi 400 vendég viszonylatában mindössze 2 alkalommal volt szükség a díj alkalmazására. Cserében pedig tökéletesen tervezhető üzletmenetet kaptunk, a vendégeinket precízebben, kedvezőbb árakon tudtuk kiszolgálni és mindenkinek jutott asztal, aki minket választott. Biztos vagyok benne, hogy ez a jövő útja.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram