Hirdetés
Hirdetés

A foodporn hashtag és ami mögötte van

SZERZŐ: DiningGuide
2016. szeptember 26.
A világhálón fellelhető ételfotók viszonylag pontos képet adnak róla, mik a gasztronómiai trendek a nagyvilágban. A finedininglovers.com utánament ennek a – némileg megosztó – hashtagnek.
Hirdetés

Kinek a csokoládé, kinek a kávé és kinek a garnéla...a gourmand-ok örömmel osztják meg jól sikerült ételfotóikat a világ 222 országából. Hatalmas mennyiség, nagyjából 62.000 fotó naponta, és akkor csak azokat számoltuk, amelyek rendelkeznek a foodporn hashtaggel (amely különben a legnépszerűbb hashtag a felhasználók között).
A Quatar Computing Research Insitute kutatói hónapokon keresztül gyűjtötték az adatokat az Instagramon közzétett ételfotókról, hogy a lehető legjobb összképet kapják a világban jelenleg hódító trendekről, figyelembe véve a nemzetek vagy épp a társadalmi osztályok szokásait. Eközben azt az általánosan tetten érhető tendenciát is megfigyelték, hogy a foodporn hashtag kimondottan nyitott az olyan ételekre, amelyek zsírosak, cukrosak, tele vannak kalóriával, tehát nem a legjobbak számunkra.
De vajon összefügg a helyi specialitások és finomságok megosztásának öröme az egészségtelen táplálkozással?
Dr. Yelena Mejova, aki a projektet vezeti, olyan adathalmazt vett alapul, amely 1.7 millió felhasználó 10 millió feltöltött képe alapján állt össze. A földrajzi helymeghatározások arra a felfedezésre juttatták, hogy némely országok kimondottan szeretnek bizonyos recepteket. Azok a képek, amelyeken tipikus nemzeti ételek szerepelnek, nagy százalékban az Egyesült Államokból származnak, őt követi Olaszolszág, majd az Egyesült Királyság.
Argentínában a dulce de leche a nagy kedvenc (tejkrém karamellizált cukorral), valamint a merienda, ami az angol, öt órai tea megfelelője. Amerikában a garnéla, a bacon, a tacos és a sushi kapja a legtöbb foodporn hashtaget. Kanadában a poutine a nyerő (sültkrumpli szósszal és sajttal). A legnagyobb nemzetközi klasszikus a pizza, az italok közül pedig a kávé a leggyakrabban hashtagelt kedvenc. Az alkoholos italok közül a bor a nyerő.
A rendelkezésre álló információk alapján a kutatók azt is meg tudták állapítani, hogy melyik ország ad leginkább az egészséges étkezésre (legalábbis a közösségi média felületein). A skandináv országok és Hollandia ezek alapján egészségesen étkezik, ez utóbbiban az eatclean hashtag is nagyon gyakori.
Van viszont három ország, amely különösen fittyet hány a kalóriaszámlálgatásra, és csak az élvezetekre hajt: Brazília, Argentína ás Franciaország.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram