Hirdetés
Hirdetés

8 nyomós indok, amelyre hivatkozva visszaküldhetjük az ételt

SZERZŐ: DiningGuide
2017. augusztus 29.
Ki ne bizonytalanodott volna el már egy tányér étel felett, hogy jogos-e visszaküldeni a csalódást okozott fogást? Kőbe vésett szabályokkal természetesen mi sem szolgálhatunk, de nyolc olyan indokot megnevezünk, amely ugyancsak jogosnak tűnik. Persze a vendéglátós szeme gyakran mást lát, mint a vendégé... 8. Utánsózni még lehet, visszafelé nem működik Sokan bizonytalanok, mi a teendő, […]
Hirdetés

Ki ne bizonytalanodott volna el már egy tányér étel felett, hogy jogos-e visszaküldeni a csalódást okozott fogást? Kőbe vésett szabályokkal természetesen mi sem szolgálhatunk, de nyolc olyan indokot megnevezünk, amely ugyancsak jogosnak tűnik. Persze a vendéglátós szeme gyakran mást lát, mint a vendégé...

8. Utánsózni még lehet, visszafelé nem működik

Sokan bizonytalanok, mi a teendő, ha az étteremben elsózva hozzák ki az ételt. Bár amit kapunk, nagy valószínűséggel nem ehetetlen, és a sósság kérdése részben szubjektív is, mégsem muszáj így legyűrnünk. Nyugodtan visszaküldhetjük.

Forrás: pexels.com

7. Van, aki forrón szereti – no és hidegen?

Valószínűleg ez az egyik leggyakoribb ok, amiért egy vendég visszaküldi az ételt az étteremben. Általában akkor fordul elő, ha úszik a konyha, és az étel emiatt túl sokáig ül a kiadóablakban. Ez természetesen nem kifogás, hanem csak egy lehetséges magyarázat. Bár minden bizonnyal jogos a sérelmünk, mégis érdemes elgondolkozunk, hogy van-e értelme visszaküldeni, amit rendeltünk. Valószínűleg már elsőre is azért jött ki túl hidegen, mert a konyha túl van terhelve...

Kép: pixabay.com

6. Amikor majdnem azt kapjuk, amit kértünk

Ez a probléma számtalan módon felmerülhet. Például a megrendelt sült csirkén szemmel láthatóan grillnyomok vannak. Vagy zöldsalátát kértünk, de az étlapon nem volt feltüntetve, hogy kapros szósszal – vagy más megosztó összetevővel – érkezik. Van némi valószínűsége, hogy második nekifutásra sem számíthatunk túl sok jóra, de egy próbát mégis megér.

5. Sült, sültebb, koromfekete...

Bár a szenesre sütött steakeknek is megvan a rajongótábora, a legtöbb ember mégsem lelkesedik az elszenesedett ételekért. Éppen ezért teljesen jogos, ha az odakozmált ételt visszaküldjük.

Alex Shyu / Flickr

4. Véresen vagy jól átsütve – a vendég szava szent

Bár kissé érthetetlen, miért rendelne bárki is well-done steaket vagy jól átsült tonhalszeletet, az étteremnek mégis tiszteletben kell tartania a vendég kívánságát. Ha nem úgy kapjuk a húst vagy a halat, ahogyan kikértük, érezzük magunkat feljogosítva arra, hogy visszaküldjük!

3. Az omlettből lett hamburger

Omlettet rendeltünk, de mire eljutott hozzánk, hamburger lett belőle? A pincértől a konyhai alkalmazottakig bárki ludas lehet ezért a bakiért, de ez nem a mi dolgunk. Az ételt nyugodt szívvel visszaküldhetjük.

Kép: pixabay.com

2. Nem játék: az ételallergia kérdés

Bizonyos éttermek nem veszik jó néven, ha ezzel az indokkal küldünk vissza valamit, anélkül, hogy előre szóltunk volna. Ha az összetevő, amire allergiásak vagyunk, nem szerepelt az étlapon, mindenképp nyert ügyünk van. Ha szerepelt az étlapon, de elfelejtettünk szólni, akkor is visszaküldhetjük, de ilyenkor az étterem jóindulatán múlik, kell-e érte fizetnünk vagy sem.

1. Talált tárgy

Ez valóban verhetetlen indok. Egy séf vagy pincér sem vitathatja, ha azért küldjük vissza az ételt, mert egy oda nem illő tárgyat találunk benne, legyen az hajszál vagy anyacsavar.
Forrás.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram